Stofzuiger cadeau bij asielhond... | Dogzine

Stofzuiger cadeau bij asielhond...

samsung

Een heel opmerkelijke campagne van electronica-gigant Samsung in Israel, iedereen die tijdens een speciaal adoptie-evenement een hond adopteerde, kreeg de nieuwe Samsung-stofzuiger (blijkbaar met  een nieuwe speciale techniek om verstoppen door hondenhaar te voorkomen) gratis mee.  En wat blijkt, het evenement was uitermate succesvol.

Volgens statistieken nemen 17% van de bezoekers aan een asiel geen hond mee naar huis omdat ze opzien tegen hondenhaar en –vuil in huis. De bron van dit onderzoek is onbekend. Hetzelfde onderzoek laat zien dat 37% van die mensen alsnog overtuigd kan worden van de lol van een hond als het haar-en-vuilprobleem wordt opgelost. Samsung  en haar reclamebureau Leo Burnett kozen daarom voor deze opmerkelijke aanpak. Zeker omdat in Israel duizenden honden in de asiels wachten.

Zes lieve, emotionele reclamefilmpjes moeten de Samsung Adopt-a-Dog campagne helpen. En de “Adoption-package” werkte, want vele tientallen honden, en evenzoveel stofzuigers, vonden een nieuw baasje.

Puur commercieel natuurlijk, maar veel adoptiehondjes zullen blij zijn met de actie. Wellicht een idee voor Samsung Benelux?

De video hieronder legt de campagne –in het Engels- nog eens uit.


 


 

Wellicht ook interessant

screenshot DOA

Reclame voor vechthonden bedreigt volksgezondheid, of niet?

“Het aanprijzen van “vechthonden” is een bedreiging voor de volksgezondheid” Dat is –in het kort- de inzet van een klacht waarover de reclame code commissie zich recent heeft uitgesproken.

G7, foto Dacia Anderson via Facebook

Euthanasie van bevallende hond in Texas zorgt voor commotie

Een nieuw dieptepunt in de behandeling van honden in een (Amerikaans) asiel is ongetwijfeld het Amarillo Animal Management and Welfare-asiel in Texas.

zo moet het

Het zit hem in het plaatje

Alhoewel er gelukkig steeds minder honden in asiels terechtkomen (zie artikel binnenkort) zitten de asiels toch vaak met “langzitters”. Dus lijkt het tijd om meer aan marketing te doen.